- Szczegóły
- Odsłony: 1772
STATUT
STOWARZYSZENIA POMOCNY ŻAGIEL
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
Stowarzyszenie nosi nazwę: Stowarzyszenie Pomocny Żagiel zwane dalej „Stowarzyszeniem”.
§ 2
- Siedziba Stowarzyszenia mieści się w Kaliszkach.
- Terenem działalności jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, w szczególności obszar gmin: Biała Piska (obszar jeziora Roś), Pisz, Ruciane Nida, Orzysz, Mikołajki.
- Dla właściwego realizowania swoich celów Stowarzyszenie może współpracować z instytucjami i organizacjami zagranicznymi, jak również prowadzić działalność poza granicami kraju.
§ 3
Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieograniczony. Posiada osobowość prawną. Działa na podstawie przepisów ustawy Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. 1989 nr 20 poz. 104 z późniejszymi zmianami) oraz niniejszego Statutu.
§ 4
Stowarzyszenie może używać odznak i pieczęci na zasadach określonych w przepisach szczegółowych.
§ 5
Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej ogółu członków. Dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników. Pracownikiem może być każdy członek Stowarzyszenia oraz osoby nienależące do Stowarzyszenia.
Rozdział 2
Cele i środki działania
§ 6
Celami Stowarzyszenia są:
- propagowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu, poszukiwanie pasji życiowych oraz dróg rozwoju osobistego, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju dzieci i młodzieży, w szczególności propagowane aktywności związanej z wykorzystaniem naturalnych walorów środowiskowych terenu Warmii i Mazur;
- aktywizowanie członków Stowarzyszenia do prac nad organizacją i rozwojem turystyki wodnej;
- działanie na rzecz poprawy stanu infrastruktury niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania turystyki wodnej;
- ochrona i promocja zdrowia;
- nauka, edukacja, oświata i wychowanie;
- zwiększenie szans na godne życie oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży z rodzin w kryzysie, rodzinnych form opieki zastępczej oraz przebywającej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (w tym dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie i fizycznie);
- działalność na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;
- działalność na rzecz integracji cudzoziemców;
- działalność na rzecz osób niepełnosprawnych;
- promocja zatrudnienia i aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
- działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym;
- działalność wspomagająca rozwój techniki, wynalazczości i innowacyjności oraz rozpowszechnianie i wdrażanie nowych rozwiązań technicznych w praktyce gospodarczej;
- działalność na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynek dzieci i młodzieży;
- wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej;
- turystyka i krajoznawstwo;
- działalność na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijanie kontaktów i współpraca między społeczeństwami;
- promocja i organizacja wolontariatu;
- pomoc Polonii i Polakom za granicą;
- promocja Rzeczypospolitej Polskiej za granicą;
- przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym;
- działalność na rzecz organizacji pozarządowych.
§ 7
Stowarzyszenie realizuje swoje cele statutowe poprzez:
- aktywne uczestnictwo w organizacji i przygotowanie zajęć sportowych dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych, w szczególności osób wykluczonych i niepełnoprawnych;
- promocję zdrowego trybu życia, poprzez aktywność ruchową dzieci i młodzieży, dorosłych i osób niepełnosprawnych jako alternatywa dla nałogów,
- integrację rodzin i środowisk lokalnych, z rozwojem wszelakich zainteresowań (sportowych, muzycznych, plastycznych itp.),
- organizację i współorganizację imprez o charakterze sportowym, rekreacyjnym oraz kulturoznawczym;
- propagowanie turystyki, jako formy aktywnego spędzania czasu,
- organizowanie szkoleń i obozów sportowych,
- promowanie regionu (miasta, gminy, powiatu) jako ośrodka przyjaznego aktywnym formom spędzania wolnego czasu,
- udział w imprezach sportowych o zasięgu ponadregionalnym, krajowym oraz międzynarodowym
- pozyskiwanie środków na realizację celów statutowych,
- wspieranie w rozwoju młodych utalentowanych sportowców szczególnie z terenów wiejskich Warmii i Mazur,
- zdobywanie kwalifikacji żeglarskich;
- organizowanie warsztatów kulinarnych z uwzględnieniem dziedzictwa kulinarnego naszego regionu, warsztatów nt. zdrowego żywienia,
- zdobywanie kwalifikacji żeglarskich,
- organizowanie spotkań, konferencji, seminariów, warsztatów, kursów,
- opiniowanie programów rozwoju regionu i innych aktów prawnych dotyczących ważnych kwestii społecznych związanych z realizacją celów statutowych,
- wypowiadanie się w sprawach publicznych związanych z celami Stowarzyszenia,
- gromadzenie informacji o inicjatywach związanych z celami statutowymi Stowarzyszenia,
- organizację przedsięwzięć kulturalnych w powiązaniu z działaniami Stowarzyszenia,
- organizowanie działań eksperckich, doradczych, konsultacyjnych, analitycznych, szkoleniowych, edukacyjnych,
- organizację imprez kulturalnych, integracyjnych, sportowo-turystycznych i oświatowych;
- inicjowanie i prowadzenie działalności popularyzacyjnej i finansowej na rzecz realizacji zadań Stowarzyszenia,
- wydawanie materiałów informacyjnych, w tym broszur, folderów i innych publikacji,
- współpracę z władzami samorządowymi, innymi organizacjami pozarządowymi, sektorem gospodarczym, środkami masowego, nawiązywanie partnerstw na rzecz realizacji celów statutowych Stowarzyszenia,
- wsparcie finansowe i merytoryczne innych organizacji pozarządowych, podmiotów czy osób fizycznych w zakresie realizacji celów statutowych.
§ 8
- Działalność pożytku publicznego, o której mowa w §6, może być prowadzona jako działalność nieodpłatna i odpłatna pożytku publicznego, na zasadach określonych ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010r., Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.)
- Zakres działalności odpłatnej statutowej jest taki sam, jak działalności nieodpłatnej i wymieniony jest w § 6 niniejszego statutu.
- Przychód z działalności odpłatnej statutowej przeznaczony jest wyłącznie do realizacji celów statutowych.
- Decyzję o podjęciu działalności odpłatnej statutowej każdorazowo podejmuje Zarząd w drodze uchwały.
Rozdział 3
Członkowie, ich prawa i obowiązki
§ 9
Członkami Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne, które posiadają pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawione praw publicznych, oraz osoby prawne. Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym Stowarzyszenia.
§ 10
Stowarzyszenie posiada członków: zwyczajnych, wspierających i honorowych.
§ 11
- Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być pełnoletni obywatel Rzeczpospolitej Polskiej oraz cudzoziemiec, również nie mający miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, który złoży pisemną deklarację członkowską.
- Członkiem zwyczajnym zostaje się na podstawie decyzji Zarządu Stowarzyszenia podjętej w formie uchwały Zarządu w terminie 30 dni od dnia złożenia pisemnej deklaracji członkowskiej.
§ 12
- Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna i prawna zainteresowana działalnością Stowarzyszenia i deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów statutowych Stowarzyszenia.
- Członkiem wspierającym zostaje się po złożeniu pisemnej deklaracji na podstawie decyzji Zarządu Stowarzyszenia podjętej w formie uchwały Zarządu w terminie 30 dni od dnia złożenia pisemnej deklaracji członkowskiej.
- Formę i rodzaj wspierania Stowarzyszenia członkowie wspierający ustalają z Zarządem Stowarzyszenia.
§ 13
- Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia.
- Członkowie honorowi są ustanawiani przez decyzję Zarządu, na wniosek poparty przez co najmniej połowę członków zwyczajnych Stowarzyszenia, podjętej w formie uchwały Zarządu w terminie 30 dni od dnia złożenia wyżej wspomnianego wniosku.
§ 14
Członkowie zwyczajni mają prawo:
- Udziału w obradach Walnego Zebrania Stowarzyszenia z głosem stanowiącym.
- Biernego i czynnego uczestniczenia w wyborach do władz Stowarzyszenia.
- Korzystania z majątku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia.
- Udziału w zebraniach, wykładach i imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie.
- Zgłaszania wniosków i postulatów co do działalności Stowarzyszenia.
§ 15
Członkowie zwyczajni mają obowiązek:
- Brania udziału w działalności Stowarzyszenia i realizacji jego celów.
- Przestrzegania Statutu i uchwał władz Stowarzyszenia.
- Regularnego płacenia składek.
- Uczestnictwa w każdym Walnym Zebraniu Członków.
§ 16
Członkowie wspierający i honorowi nie posiadają biernego oraz czynnego prawa wyborczego, mogą jednak brać udział w Walnym Zebraniu Członków z głosem doradczym, poza tym posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni.
§ 17
Członek wspierający i honorowy ma obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń, przestrzegania Statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia. Są oni zwolnieni z opłacania składek członkowskich.
§ 18
Utrata członkostwa następuje na skutek:
- Pisemnej rezygnacji złożonej na ręce Zarządu.
- Śmierci członka Stowarzyszenia.
- Utraty osobowości prawnej przez osoby prawne.
- Utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku sądu.
- Wykluczenia przez Zarząd z powodu:
5.1. Łamania Statutu.
5.2. Nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia.
5.3. Nieusprawiedliwionego niepłacenia składek członkowskich przez pół roku.
5.4. Działania na szkodę Stowarzyszenia.
5.5. Na pisemny wniosek dwóch członków Stowarzyszenia z wyżej wymienionych powodów.
§ 19
- Od uchwały Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa lub odmowy przyjęcia w poczet członków, o którym mowa w §12 i §13 lub odmowy nadania członkostwa honorowego, o którym mowa w §14, zainteresowanemu przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków (złożone na ręce Komisji Rewizyjnej) w terminie 30 dni od daty doręczenia uchwały za pośrednictwem Zarządu.
- Uchwała Walnego Zebrania Członków jest ostateczna. Rozpoznanie odwołania, o którym mowa w §20 ust.1, przez Walne Zebranie Członków następuje w terminie 3 miesięcy od dnia wniesienia odwołania.
Rozdział 4
Władze Stowarzyszenia
§ 20
Władzami Stowarzyszenia są:
- Walne Zebranie Członków
- Zarząd
- Komisja Rewizyjna
§ 21
- Członkowie Walnego Zebrania Stowarzyszenia i Komisji Rewizyjnej pełnią swoje funkcje społecznie.
- Zarząd Stowarzyszenia może pobierać wynagrodzenie z tytułu pełnionych obowiązków. Warunki i wysokość wynagrodzenia ustanawia Komisja Rewizyjna w drodze uchwały.
- Kadencja wszystkich władz wybieralnych Stowarzyszenia (Zarządu i Komisji Rewizyjnej) trwa 5 lat, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
§ 22
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania i odbywają się w trybie jawnym. W przypadku równego rozłożenia liczby głosów, rozstrzyga głos Prezesa Zarządu.
- Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania i odbywają się w trybie jawnym. W przypadku równego rozłożenia liczby głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
- Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków w pierwszym terminie. W przypadku braku kworum, Zarząd zwołuje Walne Zebranie w drugim terminie, 10 minut po pierwszym terminie. Wówczas uchwały zapadają zwykłą większością głosów bez względu na liczbę członków.
- Od uchwał Zarządu i Komisji Rewizyjnej przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków (złożone na ręce organu, od którego decyzji następuje odwołanie) w terminie 30 dni od daty uchwalenia uchwały. Uchwała Walnego Zebrania Członków jest ostateczna.
- Rozpoznanie odwołania, o którym mowa w §23 ust.4, przez Walne Zebranie Członków następuje w terminie 3 miesięcy od dnia wniesienia odwołania.
§ 23
- Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
- W Walnym Zebraniu Członków biorą udział członkowie zwyczajni z głosem stanowiącym, członkowie wspierający oraz członkowie honorowi z głosem doradczym.
- Walne Zebraniu Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.
§ 24
- Zwyczajne Walne Zebraniu Członków jest zwoływane raz w roku jako sprawozdawcze i raz na pięć lat jako sprawozdawczo-wyborcze.
- Zwyczajne Walne Zebranie Członków dokonuje wyboru władz Stowarzyszenia na kolejną kadencję i udziela absolutorium dla Zarządu.
- Termin i miejsce obrad Zarząd podaje do wiadomości wszystkich członków co najmniej na 7 dni przed terminem zebrania. Zawiadomienie odbywa się drogą elektroniczną, listowną, telefoniczną lub osobiście.
- Walne Zebranie może być przeprowadzane za pomocą komunikatora internetowego, telekonferencji i innych dostępnych narzędzi technologicznych.
§ 25
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków może się odbyć w każdym czasie. Jest zwoływane przez Zarząd z jego inicjatywy, na wniosek Komisji Rewizyjnej lub pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
- Termin i miejsce obrad Zarząd podaje do wiadomości wszystkich członków co najmniej na 3 dni przed terminem zebrania. Zawiadomienie odbywa się drogą elektroniczną, listowną, telefoniczną lub osobiście.
§ 26
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:
- Uchwalanie kierunków rozwoju oraz programu działalności Stowarzyszenia.
- Uchwalenie statutu i jego zmian.
- Wybór i odwołanie Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
- Udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej.
- Zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
- Uchwalanie regulaminów wewnętrznych.
- Uchwalanie budżetu Stowarzyszenia.
- Uchwalanie wysokości oraz sposobu płacenia składek członkowskich oraz wszystkich innych świadczeń na rzecz Stowarzyszenia.
- Rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez Członków Stowarzyszenia lub jego władze.
- Rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
- Podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku.
- Podejmowanie uchwał w każdej sprawie wniesionej pod obrady przez Zarząd, Komisję Rewizyjną lub członków Stowarzyszenia, o ile nie są zastrzeżone do kompetencji innych władz Stowarzyszenia.
- Wybór i powołanie uchwałą pełnomocnika do podpisywania umów z Zarządem.
§ 27
- Zarząd jest powołany do kierowania całą działalnością Stowarzyszenia zgodnie z uchwałami Walnego Zgromadzenia Członków i reprezentowania Stowarzyszenia na zewnątrz, zgodnie z §29 statutu.
- Zarząd składa się z 3 osób: Prezesa i Wiceprezesa i skarbnika
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na 3 miesiące. Termin i miejsce obrad Zarząd podaje do wiadomości zainteresowanych członków drogą telefoniczną, mailową lub osobiście co najmniej na 3 dni przed terminem zebrania.
- Pracami Zarządu kieruje Prezes lub w razie nieobecności Prezesa – Wiceprezes.
§ 28
Do kompetencji Zarządu należy:
- Realizacja celów Stowarzyszenia.
- Wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków.
- Sporządzanie planów pracy i budżetu.
- Sprawowanie zarządu nad majątkiem Stowarzyszenia.
- Podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia.
- Reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz.
- Zwoływanie Walnego Zebrania Członków.
- Organizacja i prowadzenie działalności gospodarczej.
- Przyjmowanie i wykluczanie członków.
- Ustalenie wzorów pieczęci, godła, flagi, etc.
§ 29
Zarząd reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz i kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy Walnymi Zebraniami.
§ 30
Zarząd do prowadzenia spraw Stowarzyszenia może tworzyć biura i zatrudniać pracowników.
§ 31
- Komisja Rewizyjna powołana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia. Kontrola przeprowadzana jest nie rzadziej niż raz w roku.
- Komisja Rewizyjna składa się od 3 osób, w tym Przewodniczącego i Członków Komisji Rewizyjnej.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być członkami Zarządu.
- Termin i miejsce obrad Komisji podaje Przewodniczący Komisji do wiadomości zainteresowanych członków drogą telefoniczną, mailową lub osobiście co najmniej na 3 dni przed terminem zebrania.
§ 32
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- Kontrola działalności Stowarzyszenia ze szczególnym uwzględnieniem działalności gospodarczo-finansowej pod względem celowości, rzetelności i gospodarności oraz zgodności z uchwałami Walnego Zebrania.
- Składanie wniosków z kontroli na Walnym Zebraniu Członków.
- Prawo żądania zwołania Walnego Zebrania Członków oraz zebrania Zarządu.
- Składanie wniosków o absolutorium dla Zarządu.
- Składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zebraniu Członków.
- Wskazanie w uchwale członka Komisji uprawnionego do podpisywania umów z Zarządem.
- Ustalanie warunków i wysokości wynagrodzenia członków Zarządu z tytułu pełnionych obowiązków.
§ 33
W razie gdy skład władz Stowarzyszenia ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu, który uległ zmniejszeniu. W tym trybie można powołać nie więcej niż połowę składu organu.
Rozdział 5
Majątek i fundusze
§ 34
Majątek Stowarzyszenia powstaje:
- ze składek członkowskich
- świadczeń członków wspierających
- z darowizn, spadków, zapisów
- z przychodów z własnej działalności statutowej
- z dochodów z nieruchomości i ruchomości będących własnością lub użytkowaniem
- z przychodów z ofiarności publicznej
- dotacji krajowych lub zagranicznych organizacji rządowych i pozarządowych, subwencji, grantów, kontraktów, zlecania usług
- dochody z majątku Stowarzyszenia, z kapitału (odsetki, lokaty, akcje)
- dochody z działalności gospodarczej.
§ 35
- Do reprezentacji Stowarzyszenia oraz do zaciągania zobowiązań majątkowych w Stowarzyszeniu upoważnionych jest dwóch członków zarządu działających łącznie.
- W umowach między Stowarzyszeniem a Członkiem Zarządu oraz w sporach z nim, Stowarzyszenie reprezentuje Członek Komisji Rewizyjnej wskazany w uchwale tego organu lub pełnomocnik powołany uchwałą Walnego Zebrania Członków.
§ 36
Cały dochód Stowarzyszenia przeznaczony jest wyłącznie na realizację celów statutowych.
§ 37
Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową oraz rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 38
Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
Rozdział 6
Postanowienia końcowe
§ 39
- Uchwałę w sprawie zmiany Statutu podejmuje Walne Zebranie Członków zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
- Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków większością dwóch trzecich głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
- Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.
§ 40
W sprawach dotyczących rozwiązania i likwidacji Stowarzyszenia oraz w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Statucie mają zastosowanie przepisy Prawa o stowarzyszeniach.
- Szczegóły
- Odsłony: 1728
Polityka prywatności strony internetowej
www.pomocnyzagiel.pl
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej www.pomocnyzagiel.pl jest wykonujący/a działalność gospodarczą pod firmą Stowarzyszenie POMOCNY ŻAGIEL, adres siedziby: 12-230 Biała Piska, Kaliszki 15, adres do doręczeń: , NIP: 8491589689, REGON: 367221840, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., dalej „Administrator”, będący/a jednoczeście Usługodawcą. , miejsce wykonywania działalności: 12-230 Biała Piska, Kaliszki 15, adres do doręczeń: 12-230 Biała Piska, Kaliszki 15, NIP: 8491589689, REGON: 367221840, adres poczty elektronicznej (e-mail): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., zwany/a dalej "Administratorem".
- Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
II. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
- CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe za pośrednictwem strony www.pomocnyzagiel.pl w przypadku:
- RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych użytkownika:
- OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe użytkowników przechowywane są przez Administratora:
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
- Podczas korzystania ze strony internetowej mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
- Od użytkowników mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych na stronie internetowej. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
- Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne.
- Dane osobowe będą przetwarzane także w sposób zautomatyzowany w formie profilowania, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie danej osobie profilu w celu podejmowania dotyczących jej decyzji bądź analizy lub przewidywania jej preferencji, zachowań i postaw.
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
- przetwarzane zgodnie z prawem,
- zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
- merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
III. UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe użytkowników przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu strony internetowej. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
- Dane osobowe użytkowników są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
IV. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podstawy prawne żądania użytkownika:
- Dostęp do danych – art. 15 RODO
- Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
- Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO.
- Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
- Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
- Sprzeciw – art. 21 RODO
- Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- W sytuacji wystąpienia przez użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
V. PLIKI "COOKIES"
- Strona Administratora używa plików „cookies”.
- Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej. W plikach „cookies" znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
- W ramach strony stosowane są rodzaje plików "cookies": sesyjne i stałe
- „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
- „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
- Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji użytkownika w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez użytkownika, typie strony, z jakiej użytkownik został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty użytkownika na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych użytkownika, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
- Użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Szczegóły
- Odsłony: 1858
SPECYFIKACJA HALI NAMIOTOWEJ
- hala namiotowa o wymiarach 10 x 20 x 3 m
- konstrukcja aluminiowa anodowana
- wysokość ścian bocznych 3 m, a w kalenicy 5 m
- segmentacja 5 m
- poszycie hali PVC
- spadek dachu min. 22 stopnie
- jedna ściana boczna i jedna szczytowa z folii transparentnej
- podłoga drewniana lakierowana na stelażu aluminiowo-stalowym
- drzwi wejściowe - 2 szt.
- Szczegóły
- Odsłony: 2011
PROJEKT:
„Modernizacja infrastruktury na rzecz pozaszkolnych form szkoleń żeglarskich wraz z zakupem wyposażenia”
Celem projektu jest przygotowanie infrastruktury na rzecz pozaszkolnych form szkoleń żeglarskich dzieci, młodzieży i dorosłych. Także doskonalenie umiejętności żeglarskich na kole sterowym, przy żeglowaniu i manewrach portowych.
STOWARZYSZENIE POMOCNY ŻAGIEL DYSPONUJE:
Nowoczesną halą namiotową, w której odbywają się wykłady i spotkania towarzyskie uczestników szkoleń. |
|
Uczestnicy mają do dyspozycji bardzo szybkie i bezpieczne jachty, wyposażone w koło sterowe. Szkolenia i regaty odbywają się na jachtach o długości 8,7 m. |
|
|
Do obsługi szkoleń i regat odbywających się na jeziorze wykorzystujemy nowoczesną łódź motorową - otwarto-pokładową. |
Jachty i łódź motorowa do cumowania wykorzystuje własny port. Port wyposażony w slip do wodowania jachtów i łodzi motorowej, który umożliwia szybkie wyjęcie ich z wody w razie potrzeby. Port zlokalizowany w miejscowości Pisz przy Al. Turystów 3. |
OFERUJEMY TAKIE USŁUGI:
- szkolenia żeglarskie
- regaty
- obozy multisportowe - szczegóły
- inne
W ramach współpracy z innymi firmami możemy zapewnić wyżywienie i nocleg.
WSZELKICH INFORMACJI UDZIELAMY
pod nr tel. +48 509 979 744 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegóły
- Odsłony: 2130
Stowarzyszenie Pomocny Żagiel realizuje projekt w ramach Osi Priorytetowej 6 - "Kultura i dziedzictwo" , Działania 6.2 - "Dziedzictwo naturalne", Poddziałania 6.2.3 "Efektywne wykorzystanie zasobów" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014 - 2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Celem projektu jest przygotowanie infrastruktury na rzecz pozaszkolnych form szkoleń żeglarskich dzieci, młodzieży i dorosłych. Także doskonalenie umiejętności żeglarskich na kole sterowym, przy żeglowaniu i manewrach portowych.
Wartość projektu: 2 595 468,39 PLN. Wkład Funduszy Europejskich: 2 203 552,66 PLN
„Dotyczy projektu „Modernizacja infrastruktury na rzecz pozaszkolnych form szkoleń żeglarskich wraz z zakupem wyposażenia” w ramach umowy nr RPWM.06.02.03-28-0022/17-00 zawartej dnia 29 czerwca 2018 r.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec